Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Moride ApS
Pilevej 4
6705 Esbjerg Ø
CVR nr.: 42388637
Telefon: 88440027
Email: support@moride.dk

Priser

Hos Moride ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Prisgaranti gælder i 14 dage efter købsdatoen.

Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

Betaling

Moride ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Bankoverførsel, ViaBill og Faktura-betaling. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Ved køb med ViaBill vil du første modtage din varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Levering

Moride ApS tilstræber at afsende ordre inden for 1-3 hverdage.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen eller til nærmeste pakkeshop, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med Post Nord eller DHL. 39 kr. for tilbehør.
59 kr. for billigeste levering af El Løbehjul
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret på 5-12 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret / Garanti

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, når du handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamere inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. BOSR ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, dette hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du har naturligvis 2 årsreklamationsret på din ladcykel, men på bevægelige dele som f.eks. kaleche, lynlåse, kaleche elastikker, dæk, kæde, bremseklodser, er denne ret via lov anderledes.

Dette er sliddele som bruges og slides for hver dag, derfor dækkes det ikke af samme rettigheder.

Hos moride yder vi dog en ekstra lang reklamationstid. Vi bytter således defekte kalecher indtil 3 mdr. efter købet (regnet fra købsdato til modtagelsesdato for kalechen), når der er tale om bevægelige dele der er gået i stykker. Selve reklamationen vurderes først, når vi har kalechen i hånden, som i alle andre butikker.

Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage.

For El-Ladcykler og fatbikes, vil vi kraftigt anbefale, at du har efterlevet kravene om dokumenteret service og eftersyn ved en cykelforhandler eller gennem vores kørende cykel-smede, som du eventuelt har købt gennem Moride.dk. Service-eftersyn skal udføres jævnligt og 1. service efter 100 km eller 1 mdr, 2. service efter 300 km eller 3 mdr. og 3. service efter 700 km eller 7 mdr. Alt efter hvad der kommer først. Det er vigtigt at du vedligeholder dit køretøj for optimal holdbarhed og opretholdelse af garanti.

Elektriske løbehjul:
Du bedes sørge for dit løbehjul bliver gennemtjekket jævntligt. For at sikre bremserne fungerer og eksempelvis skruer osv. er efterspændt.
Batteri: Dit batteri skal jævnligt oplades og må ikke udsættes for direkte frost i over 12 timer ad gangen.
Derudover hvis du eksempelvis over vinteren ikke anvender dit el løbehjul, så er det vigtigt du mindst én gang månedligt sørger for at oplade det.

Fejlsøgning på værksted v. reklamation er gratis, hvis der konstateres fabrikationsfejl/produktionsfejl ved produktet. Konstateres misligeholdelse eller anden forkert anvendelse af produktet(vandskade mm.) – Så koster en fejlsøgning 350 kr. samt eventuelle omkostninger ifbm. fragten.
Vand:
BEMÆRK: Selvom El-løbehjul har en god beskyttelse mod vand, så er fugt/vand umuligt og undgå 100%. El-løbehjul tåler kun meget begrænset fugt/vand så derfor anbefales det at man ikke anvender et El-løbehjul i regnvejr og at man altid stiller det i tørvejr når det ikke anvendes. I tilfælde af fugt/vand i motoren og elektronikken dækker garantien ikke(Det gør den ingen steder). Skulle man ved et uheld have kørt i regnvejr anbefales det at man stiller El-løbehjulet ind i et opvarmet rum for at få det tørret så hurtig som muligt og derved minimere risikoen for at El-løbehjulet tager skade.

Bemærk i øvrigt at for at reklamationsretten på cykler skal opretholdes, skal løbende service og alm. vedligeholdelse overholdes. Se krav på din faktura/ordrebekræftelse.

Vores returneringsadresse er:

Moride ApS
Pilevej 4
6705 Esbjerg Ø
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Hvis du har fået leveret din vare (kun ved cykel) giver vi selvfølgelig pengene retur, hvis du har fortrudt købet, dog ikke fragtomkostningen samt et evt. returfragtgebyr på kr. 812,50 inkl. moms i Danmark (undtaget ikke brofaste øer).

Vare som er undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

  • Cykler eller varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer f.eks. specialdesignede cykel modeller f.eks. Opklappelig bænk, folie, hunde dør/indgang, slagbænk m.m. eller varer, der har fået et tydeligt personligt præg
  • Cykler eller varer, som må antages at blive forringet eller er blevet kørt på (udover test tur max. 200 meter)
  • Cykler som er ændret i forhold til den måde den var ved levering
  • Elektronik varer (alle varer der kan tilsluttes strøm) som har været tilsluttet
  • Elektronik reservedele (alle varer der kan tilsluttes strøm), som kan have være tilsluttet

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelsen og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen kan gives pr. mail på support@moride.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, bedes du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

MORIDE.dk
Moride ApS
Pilevej 4
6705 Esbjerg Ø

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Du skal sende din ordre retur og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ønsker du vi skal sende en mand for at hente den, så koster en returnering 1.100 kr.

Udgifter til at sende større varer retur forventes højest at koste 300 kr.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (Samlede elcykler, elscooter, og andre store elektriske køretøjer)

Bemærk vi Moride.dk har 21 dage til at refunderer pengene til kundens betalingsmetode. Fra den dag kunden annullere handlen.

El Løbehjul

Når varen er taget i brug. Kan den ikke returneres. Vi kan ikke videresælge et brugt el-løbehjul.

Varen må maksimalt have kørt 50 meter.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Som erhvervskunde(B2B har du ikke 14 dages fortrydelsesret. Der kan aftales forskellige vilkår med den enkelte kunde.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Moride ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Moride ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på moride.dk er Moride ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: data@moride.dk


Klagemuligheder – oversigt og links:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@moride.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Moride ApS
Pilevej 4
6705 Esbjerg Ø
Support@moride.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10-01-2023

Scroll to Top